Fysioterapeutti Vantaalta hakusessa? Me Recovery Clinicalla tarjoamme perinteisen Fysioterapian tukena myös cryoterapiaa

Tavoitteemme on sinun hyvinvointisi.

Vantaan Martinlaaksossa sijaitsevan CTN Recovery Clinicin fysioterapeutit tarjoavat sinulle korkealaatuista, asiakaslähtöistä ja yksilöllistä fysioterapiaa. Ihminen on psyykkis-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus ja siten myös fysioterapeuttimme ottavat sinut huomioon kokonaisvaltaisesti. Fysioterapiassa huomioidaan asiakkaan elämää arjen haasteista resursseihin ja voimavaroihin, joiden mukaan suunnitellulla hoitojaksolla on suurempi todennäköisyys onnistua ja parantaa asiakkaan kykyä hallita ja ennaltaehkäistä fyysisen haitan vaikutusta omaan elämäänsä.

Fysioterapeuttimme auttavat ja tukevat sinua kivun poistamisessa sekä työkyvyn, toimintakyvyn ja liikkumisen edistämisessä.

Hinnasto

60min 85,00

45min 65,00

30min 45,00

15min 30,00

Opiskelijafysioterapiat -50%​

Askellusanalyysi 75,00

Tiedustelut, ryhmävaraukset ja lahjakortit ajanvaraus@ctn.fi

Fysioterapeutti on apunasi

• akuuttien tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen/kiputilojen hoito sekä ennaltaehkäisy
  • kroonisten tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen ja kiputilojen hoito sekä ennaltaehkäisy
  • leikkausten jälkeinen kuntoutus
  • toiminta- ja suorituskykyä parantava toiminnallinen terapia
  • valmentaminen
  • arjesta ja urheilusta palautumisen tehostaminen

Fysioterapia koostuu

• ammattimaisesta oireiden syiden kartoittamisesta ja tutkimisesta
  • manuaalisesta lihas-ja nivelkäsittelystä
  • terapeuttisista harjoitteista
  • voima- ja liikkuvuusharjoitteista
  • askellusanalyysistä
  • jalkaterän harjoitusohjelmasta ja tukipohjallisista
  • kannustavasta ilmapiiristä

Huolehdimme hygieniasta.

Fysioterapian tukena käytämme turvallista ja tehokasta huippukylmähoitoa

Käytössämme on lisäksi suomalaista CTN huipputeknologiaa, joiden avulla saadaan nopeutettua kuntoutumista ja palautumista. X°Cryo paikallishuippukylmähoidolla saadaan tehokkaasti helpotusta kipuun, liikerajoituksiin, tulehdukseen (reuma, nivelpsori)  tai turvotukseen.

X°Cryo paikallishuippukylmähoito

Suomessa kehitetty ja valmistettu X°CRYO on suunniteltu käytettäväksi ihon, nivelten ja lihasten paikallisiin huippukylmähoitoihin eri puolille kehoa. Se soveltuu erityisesti liikkuvuuden lisäämiseen sekä tulehduksien ja turvotuksen lieventämiseen esimerkiksi olkapäissä, polvissa, nilkoissa, ranteissa ja kyynärpäissä. Huippukylmähoitoa voi tehdä myös kasvoille siihen suunnitellulla cryofacial-maskilla. X°CRYO-laitteella hoito on helppoa, turvallista ja nopeaa. Suositeltu hoidon kesto on 1-3 minuuttia, jonka aikana hoidettavan alueen pintalämpötila lasketaan nopeasti alle 4°C. Laitteen käyttö on helppoa ja turvallista ja mahdollistaa myös itsehoidon, joka on huomattava etu urheilijoiden parissa.

X°Cryo hoidon vaikutukset suorituskykyyn ja palautumiseen

• Nopeuttaa lihasten palautumista
  • Vähentää maitohappoja
  • Lisää liikkuvuutta
  • Soveltuu urheiluvammojen, selkä-, niska- ja hartiakipujen, nyrjähdysten ja muiden pehmytkudosvaurioiden hoitoon
  • Nopeuttaa aineenvaihduntaa

X°Cryo hoidon hyödyt terveyteen ja kauneuteen

• Nopeuttaa toipumista vammoista ja leikkauksista
  • Helpottaa kroonisia kipuja ja niveltulehduksia
  • Vähentää turvotusta ja nestekertymiä
  • Vähentää stressiä
  • Soveltuu kivunhallintaan laser- ja IPL-hoitojen aikana ja niiden jälkeen
  • Häivyttää ikääntymisen merkkejä
  • Vähentää selluliittia
  • Lisää kollageenin tuotantoa
  • Helpottaa erilaisia iho-ongelmia, kuten psoriasista ja aknea
Ota yhteyttä

Koko kehon huippukylmähoito eli kryokabiini (Cryo°Cabin)

Kryokabiini (Cryo Cabin) on huippukylmähoitoa koko keholle, joka lisää hyvää oloa ja helpottaa vammoista ja rasituksista toipumista. Hoito on ihanteellista esimerkiksi suorituskyvyn maksimointiin ennen urheilusuoritusta ja se helpottaa palautumista rasituksen jälkeen. Hoitolämpötila asetetaan yksilöllisesti -110 – -130°C ja suositeltu hoidon kesto on 2-3 minuuttia. Hoidon aikana henkilön pää on kabiinin seinämän yläpuolella, jossa henkilö pystyy olemaan jatkuvassa kontaktissa ammattihenkilön kanssa, jolloin ahtaan paikan tunnetta ei tule. Koko vartaloon kohdistuvan kylmäaltistuksen aikana pidetään päällä alusvaatteita ja tossuja. Suositeltavaa on kääntyä kabiinissa hoidon aikana muutaman kerran kylmävaikutuksen tasaisuuden varmistamiseksi.

Kryokabiini hoidon vaikutukset suorituskykyyn ja palautumiseen

• Vapauttaa luonnollisia hyvänolon hormoneja ja entsyymejä
  • Nopeuttaa lihasten palautumista
  • Vähentää maitohappoja
  • Lisää liikkuvuutta
  • Auttaa kipuihin ja tulehduksiin
  • Nopeuttaa aineenvaihduntaa

Kryokabiini hoidon edut terveyden ja kauneudenhoidon kannalta

• Nopeuttaa vammoista ja leikkauksista toipumista
  • Luonnollinen ja lääkkeetön vaihtoehto lihassärkyjen, päänsärkyjen, kroonisten kipujen, niveltulehdusten, reuman ja ihoärsytysten helpottamiseen
  • Tehostaa verenkiertoa
  • Vähentää turvotusta ja nestekertymiä
  • Vähentää stressiä
  • Tukee painonhallintaa
  • Uudistaa ihoa
  • Rauhoittaa ihoärsytyksiä
  • Helpottaa allergiaoireita ja erilaisia iho-ongelmia, kuten psoriasista
Ota yhteyttä

Kryoterapian tuottaman kylmäaltistuksen on tutkittu stimuloivan tehokkaasti autonomista hermostoa lisäten parasympaattista aktiivisuutta kehossa. Parasympaattisen hermoston yksi tärkein osa vagus hermo valvoo laajasti kehon toimintoja kuten mielialaa, immuunivastetta, ruuansulatusta ja sykkeen hallintaa. Alustavissa tutkimuksissa on saatu todisteita vagus hermon stimulaatiosta olevan apua masennuksen, posttraumaattisen stressihäiriön ja tulehduksellisten suolistosairauksien hoidossa.

Lihastasapaino kuntoon X-Tone MMS-teknologian avulla

Käytössämme on myös Suomessa kehitetty ja valmistettu X-Tone laite, jonka avulla voidaan herätellä ja harjoittaa heikkoja lihaksia. X-Tone (magnetic-muscle stimulation) lihas-stimulaattorilla voidaan parantaa lihasten hermotusta, ehkäistä lihaskatoa ja sitä kautta ylläpitää tai parantaa voimantuottoa esimerkiksi polvivamman tai -leikkauksen jälkeen. MMS-teknologian avulla lihakset saadaan tekemään voimakkaita ja tiheästi toistuvia supistusliikkeitä, jolloin lihaskudokset kehittyvät ja voimistuvat nopeasti. Hoito edistää tehokkaasti myös syvemmällä olevien lihaskudosten kasvua. Useat kivut ja asentovirheet johtuvat lihasepätasapainosta.

CTN-recovery-clinic-8